Kako se umetnost politizira ali pade v pasti estetizacije, ki vodijo v depolitizacijo? Odgovore iščemo med premišljevanjem dveh provokativnih performansov, Tapisoniranega vnebovzetja in Gorečega križa. Primera umeščamo v širši družbeni kontekst, ki ga zaznamuje estetski režim identifikacije podob in radikalno skrčen prostor govora. Govor, sklicujoč se na teoretske nastavke J. Rancièra, razumemo kot temeljni pogoj politike oziroma kot utelešenje politike v specifičnem prostoru skupnega; govor(jenje) je učinek transestetskega aparata performansa, ki kritično intervenira v situacije, da bi na ravni geste prelomil z obstoječim.
Ključne besede: performans, govor, kritična umetnina, obstoječe, estetizacija, transestetsko, politizacija estetskega, prelom.
Celotno besedilo: Performativne intervencije v estetskem režimu (.pdf)
Članek je objavljen v reviji Annales ser. hist. sociol..
Če želite podpreti Performans, uporabite spodnje povezave za vašo donacijo.