Dramsko besedilo Maria (p)opisuje življenje mladostnice s tako imenovanega družbenega roba med slikanjem podobe njenega provincialnega mesta, pušča pa vtis deskriptivnosti in objektivnosti, ki sicer pogosto zavira politizacijo umetniškega izraza. Prvi vtis o njegovi ljubljanski uprizoritvi je prevlada pripovedi nad močno vizualno obdelanimi prizori.

Besedilo je lep primer za premislek o tako imenovani krizi dramske pisave. Strukturno je dinamična fabula, vsebinsko realistično, formalno pa klasicistično – drži se dokumentarnega pristopa in ne vpeljuje nikakršnega ekscesa. Ukvarja se z najaktualnejšo tematiko, a z distance, na način no comment, zato je tako rekoč predmoderno. To je ne nazadnje pričakovano glede na okolje iz katerega vsebinsko izhaja in tudi glede na uspešnost drame po dominantnih merilih uspešnosti v (zahodnem) gledališkem polju. Pravila igre so pač kanonizirana v nekoliko razsrediščenem (britanskem) imperiju, ki močno omejuje domet kritike.

Osrednji lik Ria je inteligentna, jezna, atraktivna, radovedna, zmožna refleksije družbenih razmer in vsak dan pogleda kakšen dokumentarec. Opis njenih stisk in radosti je osnovni režijski material, saj besedilo ne ponuja iztočnic za razpiranje zgodbe v konceptualno, aktivistično ali kakršno koli gesto.

…………………

Simon Stephens: Maria. Režija: Janusz Kica. SNG Drama Ljubljana, premiera, 11. jan. 2020.
Povezava: Franz Kafka: Grad. Režija: Janusz Kica. SNG Drama Ljubljana, 2015. – Nenad Jelesijević:
Kako se ne izgubiti v koordinatah oblasti.

••• Prebrali ste del članka.
••• Prenos celotnega besedila (pdf): 3,00 € (plačilne kartice, paypal). Članek lahko naročite tudi po emailu info@performans.si, prispevek pa nakažete (podatke dobite v odgovoru).

Če želite podpreti Performans, uporabite spodnje povezave za vašo donacijo.